BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 3 June 2013

Kerja..kerja..kerja

Assalamualaikum...
Hemm..Kerja..kerja..kerja... Sebut pasal kerja ni kan..Serabut jugak memikirkannya..Kerja dan duit.Kedua-dua aspek yang memainkan peranan penting dalam kehidupan makhluk yg bernama "MANUSIA ". Tanpa dua perkara ni saya rasa x hidupla manusia jawabnya.hehehe..Kalau boleh hidup tanpa kerja pun, mesti bergantung kat mak ayah la2 tu.. Tapi, sampai bile kan..Sampai bile nak bergantung kat mereka. Mereka pun makin lama makin dimamah usia kan. Ok lah, bile cerita pasal kerja ni kan, disebabkan saya baru je abis belajar, kira macam Fresh Graduate la katekan..kan.kan.kan..Walaupun Kolej Komuniti je.. Sekarang ni kerja yang saya tengah buat sekarang ni x dela macam kerja sangat. Abis je belajar, saya dapat offer dari seorang pensyarah SPK ( Sijil Pemprosesan Makanan ) yang kiranya saya rapat jugakla. Pensyarah ni offer saya untuk jaga E-Tech Kolej kira macam koperasi jugakla. Mula-mula tu, saya x fikir pun pasal offer ni, sebab perancangan utama saya lepas abis belajar, saya nak keje kat tempat lama saya ( R&R Tapah ) memandangkan tauke saya pun dah pun kol saya untuk offer saya jerja dengan dia. Dan saya fikir jugak kalau saya terima offer dari pensyarah ni, itu bermakna saya kena duduk la kat CHANGKAT LADA NAN INDAH NI! alamak..kena bayar sewa rumah lagi..BEBAN.BEBAN..Haduihhh... Tapi, lama-lama lepas saya fikir-fikir balik, kira ok jugak kalau saya amik je offer dari pensyarah saya ni, sebabnya.....Sebabnya nak tau knp?? Sebabnya kira UP la sikit dari kerja kat R&R kan.kan.kan..eh, tapi saya x kata pun kerja kat R&R ni x elok kan...CUMA,,UP la sikit...itu je pun..hehehehe..

10 Mei 2013...Tarikh ni! Tarikh ni! Bermula la kehidupan saya sebagai seorang pekerja di E-Tech Kolej Komuniti Pasir Salak iaitu tempat saya menimba ilmu suatu ketika dahulu. Ex student kerja kat kolej! aiyak....Hehehehe.. Haa, mula-mula saya start kerja, adela dalam seminggu kan, dalam seminggu tu macam-macam dugaan jugakla saya tempuh kat BUMI CHANGKAT LADA NI...Dengan gas x da nya kat rumah, duit x bape nak nampaknya, macam macam la...Haa, dalam seminggu tunak tau x siapakah gerangan orang yang baik sangat nak tolong saya kat sini..Jeng.jeng.jeng..Hahh! ini dia.. Mohd Norshukri bin Marwan...nak tau sape dia? Dia ni budak satu kelas ng saya masa saya part 4 dulu. Waktu tu, dia baru je masuk.. Isk.isk.isk..nak gelak pun ada bila teringat dia. Budak yang bajet-bajet tapi dalam masa yang sama banyak membantu saya kat sini. Bolehla..hehehe.. :)


Ok lah genap seminggu jugakla asaya kerja kat E-Tech,AKHIRNYA! Cik Siti Nur Aini Hasni sampai juga kat Bumi Changkat Lada ni..hehehe...sape lagi housemate saya masa saya belajar dulu la..Haa kalau nak tau, Hasni ni la yang teman saya kerja kat sini sampaila sekarang sementara x de buat apa-apa kan..


Eh, ni macam da kira lari tajuk je ni kan..Oklah, baru baru ni saya ada dapat panggilan suruh datang interview kat tempat die..Ape nama dia ye..Haa!! Pusat Pendidikan Ilham Bestari..Kat Teluk Intan tu...Tempat tuition la kiranya. Memang peluang sgt2...Saya ambil peluang ni untuk pergi interview dia..Mana la tau kan kot-kot dapat kerja Kerani yang saya apply2.INSYAALLAH..Aminn..Ha yang inila saya nak cerita kat sini...Perjalanan menuju ke tempat interview ni...Ya Allah..Tuhan je la yang tau...Kebetulan hari interview2 hari yang sama dengan hari kenduri abang kawan saya dekat Sri Iskandar...Berbelah bahagi jugakla saya....NAK PG KE X..NAK PG KE X...hehehe...Last-last saya ambil keputusan untuk pergi kedua-dua tempat ni..Memang pakai kebaya la jawabnya..Kebetulan memang baju2 je yang ada kat rumah sewa saya ni.Yela nak pergi kenduri kan..Alang-alang lepas abis kenduri, terus je la pergi interview kan..X kan nak patah balik kot kan... :) Sepanjang perjalanan tu Ya Allah...panas...PANAS SGT2..DAN PANAS..ish.ish.ish. Dengan naik skuter nya..Memang skuter Bad la yang jadi mangsa kan...Yang jadi mangsa teman saya pergi interview sape lg kan..x lain x bukan..Hasni, Jijie, Shuk, dan kawan baru saya merangkap kawan Jijie ng Shuk waktu sekolah dulu...Si Padil yg gile! hehehe...Mereka ni memang sempoi..Sanggup teman saya dari Sri Iskandar tu ke Teluk Intan..Jauh tu x pyh cakapla...Memang sakit-sakit badan jawabnya.. Apa- apa pun perjalanan saya ng kawan -kawan saya dari Changkat Lada, Sri Iskandar ke Teluk Intan, SUCCESS!! YES!...walaupun badan sakit-sakit pas sampai umah ) Anyway, Thank's korang.... :)


Hemm,,apa -apa pun saya memang harap sangat-sangat semoga saya dapat kerja kat tempat tuition tu..Amin.amin.amin Ya Allah...Tapi kalau x dapat pun x pelah..Nak buat macam mane kan..Yang penting saya da berusaha..Yes Sue!! yg penting usaha dan tawakal....kan.kan.kan...


p/s : Changkat Lada, Sri Iskandar, Teluk Intan...Membawa seribu kenangan yang kekal abadi. KiTA BOLEH MENCIPTA KENANGAN YANG INDAH SEKIRANYA KITA TAHU BAGAIMANA UNTUK MENGHARGAI KENANGAN..

0 comments: